Skócia - Culzean kastély


Skóciai körutunk második napján dél-nyugatra mentünk a Culzean-kastélyhoz. Nem vártam túl sokat tőle, hiszen ez is csak egy kastély, de kellemesen csalódtam. Idegenvezetőnktől megtudtam azt is, hogy hogyan kell kiejteni a nevét. Nekem is volt több ötletem, de a "kulín"-ra soha nem tippeltem volna.





A  kastély Skócia Ayrshire-i tengerpartján egy sziklaszirten épült fel az 1700-as évek végén. Tulajdonosa korábban a Kennedy klán volt (Nem, ez nem az a Kennedy. Ez a skót ága volt a családnak, az amerikai elnök pedig az ír vonalhoz tartozott.), jelenleg a Skót Nemzeti Vagyon nevű szervezet birtokában van.

A kastélyhoz. néhány kísérteten kívül, egy hatalmas park is tartozik, melynek egyik érdekessége a Gas House, amely a kastély gázellátást biztosította 1940-ig. 

Azt hiszem egy párszor már elmondtam, hogy mi a viszonyom a mindenféle várakhoz, kastélyokhoz (egyet láttál-mindet láttad), de ettől függetlenül mégis mindig megnézem őket. Azt kell mondjam, hogy eddigi utazásaim során talán Skóciában voltak olyan kastélyok amik tényleg lenyűgöztek.
 










A Culzean-kastély is fantasztikus volt, főképp azért mert rettentő kedves "teremőrök" voltak minden szobánál akik nagyon kedvesen köszöntöttek minden látogatót és egészen biztosan egy fél napot is el lehetett volna tölteni az épületben, ha nem lett volna odakint a ragyogó napsütés és a tengerpart, ami a kastély minden gyönyörűsége ellenére engem jobban vonzott.  Elnézést is kértem emiatt az egyik nagyon kedves hölgytől aki beszélgetni szeretett volna velem az egyik teremben, de rendkívül megértőnek bizonyult. Szóval szégyen vagy sem, hihetetlen gyorsan megnéztem a kastélyt és utána rohantam a partra. 







Nagyon nagy szerencsémre apály volt. Először az épület bal oldalán mentem le egy lépcsőn a sziklás köves partra és sétálgattam egyedül, majd az apró de annál szebb kertrészen keresztül átmentem a Gas House részre ahol már többen is voltak és nagyon messzire be tudtam sétálni. Hatalmas élmény volt, köszönhetően a teljesen vízhatlan cipőmnek. 








Egy teljes napot el tudtam volna itt bóklászni, vagy csak üldögélni és élvezni a látványt. de sajnos menni kellett tovább, Robert Burns költő szülőházát meglátogatni.

Megjegyzések