Skócia - Kyleakin


Az éjszakát a Skye-sziget keleti partján fekvő, meglehetősen festői Kyleakinban töltöttük, az 1600-as évek végén épült King's Arms hotelben. 
A falu neve a skót-gael "Caol Àcain" szóból származik, aminek a jelentése vitatott, de a leggyakoribb értelmezés szerint "Haakon-szorost" jelent IV. Haakon norvég király után, aki a települést kikötőhelyként használta hadiflottája számára az 1263-as kulcsfontosságú largs-i csata előtt, amely a skandináv uralom végének kezdetét jelezte Skócia nyugati partja mentén.




King's Arms hotel




A korai vacsora után, amíg még volt egy kis fény, kimentem sétálni és természetesen fotózni, hiszen volt téma bőven.
A velünk szemben lévő part már a szárazföld, melyet 1995 óta köt össze a Skye-híd a szigettel. Másnap reggel mi is ezen a hídon átkelve folytattuk utunkat.
A híd alatt található a több mint 21 méter magas Eilaean Ban világítótorony, amelyet 1857-ben építettek a híres Stevenson mérnökcsalád tervei alapján. 1993 óta nem üzemel, ma már csak műemlék.

A Skye-híd és "alatta" az Eilaean Ban világítótorony

Ez most vagy valami, vagy megy valahova


Elsétáltam egy kis kikötőig ahol Castle Moll (gael nyelven: Caisteal Maol), a Mackinnon-klán ősi székhelyének romjai állnak. A legenda szerint ezen a helyen egy erődítmény volt, melyet a 4. klánfőnöknek és feleségének egy skandináv hercegnőnek, "Szemtelen Máriának" építették. Arról híresültek el, hogy láncot feszítettek át a szoroson, és díjat szedtek minden áthaladni kívánó hajótól. A hercegnő maradványait, arccal Norvégia felé, a romok mögött magasodó a Beinn na Caillich (az "Öregasszony hegye") tetején temették el. A XV. században a Mackinnon-klán újjáépítette az ősi erődöt, de 1601-ben végleg elhagyták Castle Moll-t, és így az gazdátlanul, a hosszú évek során mindenféle viszontagságoknak kitéve, szép lassan romba dőlt.

Háttérben a Castle Moll romjai

Miközben sétáltam tovább, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a házak mögött az ég olyan valószerűtlenül vörös volt, hogy komolyan azt hittem ég valami. De nem csak én figyeltem fel a jelenségre, hanem többen is lementünk a partra megnézni mi gyulladt ki. Egy olyan hihetetlen naplemente fényei okozták a "lángolást" amilyet még életemben nem láttam. De egy pár, Skóciában töltött nap után biztos voltam benne, hogy a jelenség mögött csak a tündérek állhattak. 




Már a másnapi reggelihez terítve a hotelben

Másnap reggel erősen felhős, borongós volt az idő, az előző nap délutánjához képest teljesen más arcát mutatta a táj. Azonban annyira nem szomorodtunk el emiatt, mert mint kicsivel később kiderült: a következő úti célunknak kifejezetten jól állt ez a fajta időjárás.



Megjegyzések